Tuesday 10 May 2011

pakcik2 surau yang nakal...

mlm tadi laa, tibe2 plk ak rase cm rajin je nak gi surau, so lps solat maghrib tu aku g la surau, mase aku sampai tu ada la ustaz tgh mengajar (ustaz megat). nak dipendekkan cerita, lps solat isyak tu ada la makan2 sket.. menu makanan kat surau tu roti,samosa,air kopi & apam nyior (kelapa)... then ad laa jemaah surau yg hidangkan makanan2 tersebuuttt.... time tgh hidang tu terjdla satu dialoq antara jemaah surau (pakcik tua gak jemaah ni,haha)  yg tgh dok hidang mknn ngn pakcik2 (jemaah surau gk pakcik2 ni,haha)  yg tgh tggu makanan.... mase tu ak dok la lpk tepi pakcik2 tu tgh tggu makanan gk,hahah...

pakcik 1 : xde nasi minyak ke mlm ni????
jemaah : apela nasi minyak, mlm2 mkn apam la bess...
pakcik 2 : aku tak suke apam nyior mlm2...
pakcik 1 : apam bekuah la bess kn mlm2 nih sng sket nk telan..
jemaah : mkn je la apam tu,klu rase lekat minum la air kopi, ni kan ade air kopi nye...
pakcik 2 : ish korng ni, ckp bnde2 cmni dpn budak ni (aku lah tu,hihi.. die pggl aku bdk??kuang asam,haha)..
aku : gelak malu2 konon....
pakcik 1 : ala,bdk ni bkn tau pon, kawen pon blom,hahahaha (gelak ketawa disambut oleh pakcik2 yg lain)

eheemm2!! pakcik2, walopn aku blom kawen, aku tau apa yg korng bualkn, hahahaha
nakal betol la pakcik2 zaman sekarang, kahkahkahkah

No comments:

Post a Comment