Saturday 25 June 2011

kenapa si gemuk dipanggil bob??

korang nak tau tak kenapa kebanyakan org gemuk ni dipanggil bob??
aku banyak kali gak dok pikir , asal bdk tu gemuk je org panggil bob... emm..

dan akhirnya!!!!!
aku telah mendapat jawapan "kenapa si gemuk di panggil bob"...

jawapan ni aku dapat masa aku berkenalan dgn bdk2 kt kampung aku ni..
biasala mula2 nak berkenalan tanya sorang2... " nak panggil kau apa?"...
dulu orang nak berkenalan biasanya tanya nama, tapi sekarang ni org dah tak tanya nama tapi terus tanya nak panggil apa, zaman sekarang ni dah tak panggil nama dah, panggil nick name je, bru laa femes,hihi...
sian mak bapak kita, seminggu dua dok pikir nama anak, last2 org panggil nama lain gak...

oke.. semua start perkenalkan nama gelaran masing2..
dan bila sampai kt bdk gemuk ni dia perkenalkan gelaran nya deybob...
masa tu aku tak terpikir pape lg...
pastu sampai giliran bdk gemuk satu lg dia ckp panggil dia debob gak... "uik, same je ngn sorng lg tu, emm.. xkesah lah"...

lps dr tu ada sorang lg datang dan paggil nama.. "bob2!!"
pastu 2 2 pandang... bdk tu pn ckp "aku x panggil bob kau la, ak panggil bob yg tu"...

pastu aku mula dok pikir, " owh, org panggil bob2 tu rupanya asal dari "deybob = deybab"...
patutla kebanyakkan org gemuk2 ni di panggil bob...

pastu aku mula lah buat konklusi mengikut suka hati aku sendiri yg bob tu berasal dari deybob..
dan tanpa menyiasat perkara ini lebih lanjut aku terus tulis dlm blog cool ni,hihi...

nota jari kepala lutut : seandainya konklusi ikut suka hati aku ni bercanggah dgn pendapat korang, boleh la kita sama2 sharing menyaring yer,hihi...


SAYA LAH BOB!!!

No comments:

Post a Comment