Wednesday 27 June 2012

antara Unikl punya "provisional results" dan andaian jahat aku.

Baru-baru ni unikl ada mengeluarkan result semester. tetapi kali ini lain sikit. kita boleh tahu samada kita pass atau fail sahaja subjek yang diambil. pointer dan grade tidak ditayangkan. ini yang meghairankan aku. mengikut andaian jahat aku. unikl mengambil langkah ini kerana. sebelum ini mara dah bagi "warning" yang dia akan menyekat pinjaman keatas mana-mana pelajar yang mendapat gpa 2.5 kebawah dua kali berturut-turut. jadi ada gempar-gempur bahawa ramai pelajar unikl akan berhenti belajar jika mendapat gpa  2.5 ke bawah kali ni kerana sebelum ini pun gpa mereka sudah pun  2.5 ke bawah. oleh itu, jika ramai pelajar unikl berhenti secara mendadak. unikl akan menanggung kerugian yang amat besar. langkah terbaik untuk mereka dapat keuntungan walaupun sedikit dengan mengeluarkan result selepas pelajar unikl mendaftar untuk sem baru. sekurang-kurangnya pelajar telah membayar yuran pendaftaran untuk sem baru ini. Biasalah bisness bro.


Ini adalah andaian jahat aku sahaja. aku tak kata benda ni terang-terangan betul. kalau pihak unikl ada agenda lain yang memberi manfaat kepada pelajar. itu cukup bagus. tapi cara unikl mengeluarkan result yang sebegitu memang tidak munasabah dan harus dipertikaikan.



1 comment:

  1. sy adlh stdnt di sbuah ipts n mndpat pnjmn mara..sy nk brtny,baru2 ni result sy 2.5 kebawah n ni adlh kli prtama sy mndpat result sedemikian..adkh mara akn memotong pnjman pljran sy..tq

    ReplyDelete