Thursday 23 June 2011

apa itu KOYA...??? hihi...

emmmm.... koya???

koya ni biasa digunakan oleh budak2 terengganu dan emmm... sebahagian budak2 kelantan dan kuantan kot,hahah...

mengikut definasi suka hati aku sndri, koya ni lebih kpd emmm... poyo, gedik, keyrek, mngade dan sewaktu dgnnya....

contoh:

samad : cuba kau tgk aku hari ni?? cute tak???
samdol: hekeleh, koya je la kau ni...

samad: heyy samdol!! cam koya je kau pakai kasut niker tuh...
samdol: biase bro, aku kan seorng yg bergaya..
samad: ceh!! koya je kau ni...


tapi awas!!! kadang2, koya ni juga bermaksud khayal.... ia bergantung kpd ayat itu sndri...

contoh:

samdol: hey samad, kau ni tgh koya ke ap, dh lampu hijau tu kan, asl tak jln2 lg???

dan kadang2 koya ni boleh membawa maksud kepada "bajet"...

contoh: koya best je kan citer dia tu, padhal cm taik je...

sekian disini sahaja definisi mengikut suka hati aku tentang perkataan koya, ad cm gaya cikgu bm tak penerangan aku diatas,hihih... "huh, koya je aku nih"

nota ibu jari tangan : kpd sesiapa yg lebih mengetahui perkataan koya ni boleh la kita pakat share same2...  tak salahkan saling sharing mnyaring ni,hihi... dan terima kasih kpd toh puan liyana kerana menggerakkan hati aku untuk menulis N3 ni,hohoh...


gurl2 suke la ambik gmbar koya camni ni,hahaha
mulut mesti nak itik punya,hihi..

kpd hak pemilik gambar ini, klu nk sruh ak remove gambar ni boleh emel aku,hihi..  

1 comment:

  1. hahaha... seme definisi sendiri tu betol.. thumbs up,,

    ReplyDelete