Wednesday 22 June 2011

malam bbq ku bertukar menjadi malam tidak berbau.. eeuuwwhhh!!!

Dalam minggu lepas aku & the cool geng buat bbq kt kg.cina kuala terengganu...
nak dipendekkan my story ni..
time ktorng tengah syok2 ber bbq tiba2 air dilangit mencurah-curah mnerpa kami...
so kene lah cari port baru yg terlindung dari air2 tersebot..
so masing2 berlari anak-anak ayam packing semua brg dan masuk ke kereta aku dan mereka...
masing2 tak tau nak mendarat kt port mane, so aku dgn bijaksana jd leader untuk mencari port2 yang sesuai untuk berparty,hihi..
emmm, and then, dlm kereta aku ni ad plastik sampah penuh dengan sampah hasil kutipan di tempat kami ber bbq tadi (kami ni pencinta alam,hihi) , so misi sekarang ni nak cari tong sampah laa...
tgh dok sembang2, gaduh2, siap main gusti lagi dlm kereta ni dan secara tiba2 slh sorang geng cool aku ni berbunyi.. "oink3,kroohh2!!" (maksud dia, "tu haa tong sampah!!)
tanpa perfikir dgn lebih lanjut, aku terus belok ke tong sampah tersebot tanpa signal...
dan tiba2 juga, slh seorng lagi geng cool aku menjerit.. "aaauuuwwww!!!"
dan tiba2 lagi (ish bnyk btol tiba2 aku ni,hihi).. < slh seorng mat rempit hilang kawalan lalu terus merempuh van unser yg dipandu oleh seorang lelaki yg tersgt cool,eeuuwwhh.. lalu!!
dush!!doomm!!kebaboo!!! >
yg dlm tulisan <   > kene bace mcm pembaca berita aww,hihi..

lps je babak rempuh td, ap yg aku pikir dlm pale otak aku ni adalah.. "adus,mampos aku langgar mat rempit,abes la dia panggil geng2 dia belasah aku"... dah la yg sorang tu nampak ganas gile, rambut panjang, pakai sluar steng, mmg mcm geng2 metal la ak tgk...

tp disebabkan aku ni cool telajak ak turun gak laa, bila aku turun tu mmg kene maki hamun la ngn mat rempit tuh, yg member dia lg sorng (rambut panjang tu) te golek ats divider smbil mnjerit "aduh2, sakit natang, ak repot ke polis haa"

adus, mat rempit ni nak main polis plak, mampos aku, dah mmg sah2 slh aku x bg signal...
mat rempit tu meraung kesakitan ( mcm pompuan nak branak)
disebabkan aku ni terlalu prihatin terhadap mat2 rempit malaysia ni ak cpt2 angkat dia bwk masuk unser nk antar pergi hospital...
semasa proses  memasukkan mangsa kedalam unser, slh seorng geng cool yg berjantinakn binti juga dtg membantu memasukkan mangsa kedalam unser..

tiba saja dihospital, mangsa dikejarkan ke bilik 6 wad kecengmasam...
kini semua geng2 cool bertapak di hospital menunggu dgn penuh kebimbangan akan keputusan doktor terhdp mangsa tadi...

sambil tggu tu ak sempat la bekenalan ngn slh seorng lg mangsa kejadian td (yg rambut pnjng td pembonceng,yg ak bkenalan ni pemandu (eh,pemandu ni ntuk kete,motosikal ap eh??lupe lak,hihi) )

lame punya berbual tau la dia ni asl setiu, sewa kt kuala ibai...
nak dipendekkan cerita lagi...
hampir satu jam lebih masa berlalu, dan mangsa kerakusan unser td pon keluar, sambil berkata kt member dia ni.. "abe,jom la blek,kite baik doh, tok sea (tak nak) duk kt spital ni" dgn penuh lembut dan diseri lg dgn adt kesopanan melayu...

dan dengan tiba2 geng2 cool tercengang seketika...@#$$????



laaa...nyah rupanya mat rempit ni????

dan slh seorng geng cool yg berjantinakn binti mengeluh "laa, igtkn prempuan td, tu yg cpt2 gi tolong sambut wt masuk unser"...<<< ni la akibatnya bila dah terlajak cool ,hihi...


nota kaki :  jangan sesekali menyangka yg berambut panjang itu geng2 metal dan juga jgn sesekali menyangka yg berambut panjang itu adalah gurl.... hihi...

  




No comments:

Post a Comment