Tuesday 9 August 2011

Harta sepencarian yang paling cool!!

Mengikut definisi harta sepencarian yang telah diambil disini, harta sepencarian adalah satu amalan yang telah diterima dalam kehidupan orang melayu sehari-hari. Ia adalah hak pasangan suami-isteri ke atas harta yang dimilik secara bersama semasa mereka menjadi pasangan.


Ok!! kali ini aku nak menyenaraikan perancangan pembahagian harta sepencarian aku dengan isteri aku bila aku dah kahwin nanti,hihi.. (cehh!! awek pun xde, berangan nak kahwin,kahkahkah)..


1) bini aku beli katil dan tilam... aku beli selimut dan cadar,hihi..
2) bini aku beli tv.. aku beli remote control,hihi..
3) bini aku beli almari baju.. aku beli penyangkut baju,hihi..
4) bini aku beli pinggan,mangkuk,cawan.. aku beli sabun pencuci pinggan,mangkuk,cawan,hihi..
6) bini aku beli meja makan.. aku beli alas meja makan,hihi..
7) bini aku beli pelbagai jenis perhiasan rumah.. aku beli pengilap all in one,hihi..


setakat ini sahaja senarai yang aku terpikir untuk menyenaraikannya, kalau aku terpikir lagi nanti, aku akan tambah lagi,hihi...




EMMM.....
OKE TAK???!!!
GERAK DULU!! BYE!!!

nota mata satu : perancangan ini dipanggil perancangan ekonomi yang berhemah terhadap diri sendiri,hihi..






No comments:

Post a Comment