Wednesday 21 December 2011

Aktif melakukan aktiviti seks dapat meningkatkan pointer mahasiswa.


Perh!! tajuk dah macam harian metro. Metroseks,kohkohkoh.

Ok, sekarang ni la kan, boleh tak kalau aku nak cakap yang mahasiswa yang kuat melakukan aktiviti seks ni dapat meningkatkan pretasi akademiknya??

Mungkin jkkkk belah sana setuju tetapi jkkkk belah sini tak setuju.
"anak aku ni Beydah, semakin kuat dia main seks, semakin naik lah pointer dia".. kata jkkkk belah sana
"Ish!! mana ada, anak aku semenjak kuat main seks ni pointer dia semakin menurun la Beydah".. cepat jkkkk belah sini menyangkal stetmen jkkkk belah sana.

Begitu juga dengan Mahasiswa yang aktif didalam politik. Kita tidak boleh dengan semena-menanya mengatakan bahawa mahasiswa yang aktif berpolitik ini akan menurun prestasi akademiknya. Mungkin ada mahasiswa yang semakin meningkat atau menurun prestasi akademiknya bila aktif didlalam politik.

Ada juga mahasiswa yang tidak aktif apa-apa aktiviti luaran dan hanya terperuk didalam kampus sahaja mempunyai prestasi akademik yang teruk dan malah pointernya tidak mencecah 2.0 pun.
Apa bezanya dengan mahasiswa yang mereka bilang bila aktif berpolitik prestasi akademiknya akan merosot?? pergi lancau la mereka yang membuat spekulasi sebegitu!!

Sebenarnya, naik atau menurun prestasi akademik seseorang mahasiswa itu bergantung pada usaha dan keupayaan mahasiswa itu sendiri dan ditambah pula dengan rezki yang Allah berikan.

Bukankah kita disarankan agar aktif didalam aktiviti kokurikulum??
Bukankah kita selalu cakap kebiasaan mahasiswa yang cemerlang dalam akademik merupakan mahasiswa yang aktif dalam aktiviti kokurikulum??
Bagi aku, aktif didalam politik sama sahaja dengan aktif didalam kokurikulum.
Apa yang beza adalah, jika mahasiswa itu berpihak kepada pembangkang, mesti ditentang kuat oleh kerajaan dan jika sebaliknya, mesti disokong penuh oleh kerajaan. Demokrasi kah Malaysia ni??? kehkehkeh!!kohkohkoh!!kihkihkih!!

Aku cukup menyampah bila denga suara2 atau tulisan2 sumbang yang mengatakan.. " biar habis belajar dulu la kalau nak berpolitik pun "

Biar habis belajar dulu ye baru boleh berpolitik??

HEY!!

Lancau lah luu!!

rasa hati??

PERGI MAMPUS!!

Nota kepala politik : Tak kan dah baligh baru nak di ajar sembahyang??

1 comment: