Tuesday 26 July 2011

"Bir Halal" ni... halal ke haram??

sekarang ni aku menjadi agak keliru laa dengan jakim, dan akan menjadi semakin was-was!!
dulu heboh pasal yang makanan ni laa makanan tuu laa, sikeret resepii laa dan macam-macam lagi, benda-benda ni diorang cakap..kejap halal, kejap haram pastu halal balik..
adoyyy!!! pening2!!

sekarang pulak pasal barbican nih..
dulu ye ye oo je cakap haram( klik disini ) , tapi sekarang cakap halal pulak( klik disini) ..

adakah benda tu menjadi haram bila tiada apa-apa bayaran kepada pihak atasan dan menjadi halal bila ada bayaran kepada pihak atasan??? emmm... aku pun tak tahu, tak berani pulak nak cakap, nanti tak pasal-pasal kena saman,hihi...

apa pun, diaorang dah cakap halal ni kita bedal je, kalau betul-betul haram pandai-pandai lah diaorang tanggung dosa kita ni yekk.. boleh ke cakap macam tu??.. hihi...

dulu selalu jugak beli sebelum jakim cakap haram tu, sekali beli sampai 3 bucket simpan dalam peti sejuk banyak-banyak, nasib baik tak kena kencing manis,hihi...

AKU TANYA LA PULAK JJIRAN AKU, SEKARANG BARBICAN NI HALAL KE HARAM??
JIRAN AKU JAWAB..
PERGI MAMPOS KAU LAA!!
(TAK UPGRADE LANGSUNG JAWAPAN JIRAN AKU NI,HIHI)

MINUMAN KEGEMARAN AKU DAN JIRAN AKU SUATU MASA DAHULU

nota dahi berkerut : Ustaz Azhar bagitau, barbican ini asalnya halal, ia menjadi haram bila botolnya seperti botol arak dan akan timbul fitnah daripada orang lain kepada si peminum...  soalan saya kepada ustaz.. adakah ia tetap menjadi fitnah kerana barbican kini sudah di kenali ramai umat islam di malaysia??

No comments:

Post a Comment