Wednesday 13 July 2011

OKU sejak kecil..

semalam dulu, dalam hari isnin gitu lah aku baru balek dari bersih.. ( aku balek lambat sebab my fucking car buat fucking hal) yang pasal kereta aku ni kta cerita lain hari la,hihi..

sampai rumah tu dalam pukol 5.30 pagi, lepas tu apa lagi, tido laa,hihi..

bangun je pagi esok, masa aku nak start melangkah ke bilik air tiba2 kaki aku terasa sakit sikit2.. dalam otak (emm, mungkin silap tido kot, 2-3 jam baik ok la tu)..

lepas beberapa jam sakit tu makin bertambah, shit!!, jangkaan aku silap, makin terhencot-hencot..
tapi lepas aku hantar toyol2 aku balek kuala terengganu, kaki aku rase mcm makin nak oke, yippy!!

malam tu aku pun tido mcm biasa...

bagun je pagi esk, kaki aku makin sakit!! nak pijak lantai pun tak boleh, sakit sgt2!!! OYA (oh ya Allah) sakitnya..

nasib baik la mak aku ni ada tongkat lebih, so aku pinjam tongkat mak aku ni nk wat jalan ( mak aku pakai tongkat sbb dulu dia operate lutut, kuat sgt main bola, nak jd messi la katekan,hihi)..

petang tu aku wat keputusan yang agak bijak... mcm mana pun aku kene gak g jumpa doktor, doktor pakar gitu..

2-3 round bandar last2 aku jumpa la satu klinik "klinik orthopedic and fisio theraphy"..
emm.. mcm sesuai je ntuk jenis kesakitan aku ni...

tak sempat nak pikir 10 kali aku terus je masuk dlm register and jumpa doktor..

mase jumpa doktor......
doktor cakap.......
kaki aku ni jenis flat, tak boleh jalan lama2, berdiri lame, nnt urat cepat tegang& bengkak,sendi akan cepat jatuh..
klu nak kerja pun nanti kene kerja office je( fuck!!aku dah la benci kerja office ni)..
lepas tu tak leh kerja polis, kerjakan polis boleh,hihihi... ( Alhamdulillah,aku pun tak hingin nak jadi anjing najib razak,hihi...

doktor cakap lagi yang kaki jenis flat ni memang jenis kecacatan dari kecil lagi..
kalau masa kecil lagi dah wat langkah2 pencegahan mungkin bila besar kaki tak flat sangat.. ( aku bagitau yang ni kat mak aku, nak tau apa yg mak aku ckp.. "laa,umi dh rase cm cool je sebab lepas lahir tgk2 kaki matkeng flat, bukan senang nak dpt anak yang kaki flat mcm ni" (cool jugak jawapan mak aku nih,hihihi.. ) tapi bile dah besar ni,waa!!! sakit!! nak jalan pun tak boleh, kene pakai tongkat,waaa!!!! ( jiran sebelah cakap.. "ada aku kisah kaki kau sakit??pegi mampos laa"...

nota jari tengah : rupa2nya aku ni memang dah cacat dari baby lagi.. eheemm2!!! ada tak siapa2 tahu mana nak daftar oku??rase2 aku ni dah layak ke belom??hihihihihihihi... 



bahayanya flat foot ni, tulang tu akan cepat jatuh sebab tak da saport, so saport la sukan melaysia, hihi...




  

No comments:

Post a Comment